טופס 630

פוסטים אחרונים
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit eiusmod tempor ncididunt ut labore et dolore magna

בוב ווילובי, 1927-2009, פוסט צילומים ופרידה מצלם אהוב

בוב ווילובי (Bob Willoughby) הוא אחד הצלמים שאני הכי אוהב. הוא תמיד היה בכל המקומות הנכונים, צילם את האנשים הנכונים בתעשיית הבידור, עבר עבור השבועונים הנחשבים ביותר, ונהנה מהחיים הטובים. ולמרות זאת – הצילומים שלו לא היו מעולם צילומי זהר הוליוודים. הקומפוזיציה המוקפדת שלו תמיד החמיאה למצולמיו מבלי להאדיר אותם לדרגת אלילים מוזהבים. הוא צילם אנשים הרגילים לקבל הוראות בימוי במצבים שבהם הם היו חופשיים לנפשם. אהבתי אותו מאד, ונהניתי להתבונן בתמונות שצילם. לפני חודש וחצי ווילובי מת בביתו שבצרפת בגיל 82. הפוסט הזה מכיל מעט מלל כחומר רקע, והרבה מאד צילומים. אתם מוזמנים להכיר אותו.

ווילובי התחיל לצלם בגיל 12, ומעולם לא הפסיק. טביעת העין שלו למצבים ולקומפוזיציות מיוחדות, אופיו הנוח ויכולתו החברתית הובילו אותו להשיגו הראשון: בגיל 21 הוא החל ליצור את סדרת צילומי הג’אז שלו, שארכה 6 שנים:

בילי הולידי
בילי הולידי
קול פורטר
קול פורטר בביתו
ג'רי מאליגן
ג'רי מאליגן
דייב ברובק
דייב ברובק
מיילס דייויס
מיילס דייויס
צ'ט בייקר
צ'ט בייקר
ג'יי מקינלי מלהיב צופים בנגינה וירטואוזית על גבו, 1951
ג'יי מקינלי מלהיב צופים בנגינה וירטואוזית על גבו, 1951

לואי ארמסטרונג בהופעה, 1951
לואי ארמסטרונג בהופעה, 1951
ג'ודי גרלנד בהופעה, 1951
ג'ודי גרלנד בהופעה, 1951
פרנק סינטרה בחזרות
פרנק סינטרה בחזרות

סדרת הצילומים המצויינת הזו סימנה את מה שווילובי עשה לאחר מכן כל חייו. בעקבות התמונות הללו הוא נשכר ע”י Warner Brothers להיות צלם הבית שלהם, והיה הצלם הראשון שהוטל עליו להיות חלק מצוות הצילום בסרטים, ולצלם סטילס תוך כדי הסרטה, מבלי לביים. התמונות המפורסמות מתוף “הבוגר”, “תינוקה של רוזמרי”, “מי מפחד מווירג’יניה וולף”, “כוכב נולד”, “גבירתי הנאווה”, “הם יורים גם בסוסים” ועוד עשרות סרטים שונים – כולן צולמו על ידיו תוך כדי הסרטה. כששם לב שאנשי צוות העובדים בסרטים הם כמעט שקופים בעיני השחקנים שלא שמים אליהם לב, הוא למד להטמע בתוכם, הופך את עצמו לבלתי נראה מבחינת השחקנים, וכך צילם אותם מבלי לביימם. אוטו פרמינגר, הצלם עטור הפרסים (שביים בין השאר את “אקסודוס”) ניסה יום אחד לומר לווילובי הצעיר כיצד עליו לצלם, ופרנק סינטרה שעמד לידם נדהם לשמוע את ווילובי עונה “אתה עשה את עבודתך, ואני אעשה את עבודתי” לבמאי הותיק. בשנות השישים הוא הפך לחלק מהחבורה הנודעת של פרנק סינטרה, The Rat Pack, ותיעד אותם בכל מעשיהם הידועים לשמצה. הוא כמובן היה הצלם שצילם סטילס בגרסה המקורית של “ה-11 של דני אושן”. מספר שנים לאחר מכן הוא המציא מתקן ששינה את פני עולם הצילום: שלט רחוק מופעל רדיו למצלמת סטילס. לראשונה יכלו הצלמים להחביא מצלמה, לזוז כמה מטרים הצידה, ולצלם מקרוב בלי להפריע לאובייקט שלהם. ווילובי המשיך לצלם כמעט עד מותו בחודש שעבר, בגיל 82. מכל אלפי הצילומים שלו, בחרתי להביא את סדרת הבימאים שלו, שבה מצולמים בימאים מפורסמים בעודם מדריכים שחקנים אחרים.

רומן פולנסקי מביים את מיה פארו, 1967
רומן פולנסקי מביים את מיה פארו, 1967
ג'ורג' קוקור מביים את ג'ודי גארלנד, 1954
ג'ורג' קוקור מביים את ג'ודי גארלנד, 1954
צ'ארלס וידור מביים את רוק האדסון הצעיר, 1957
צ'ארלס וידור מביים את רוק האדסון הצעיר, 1957
ג'ון לאנדיס בצילומי "זאב אמריקאי בלונדון", 1981
ג'ון לאנדיס בצילומי "זאב אמריקאי בלונדון", 1981
שירלי מקליין
שירלי מקליין

וזה בוב ווילובי עצמו:

בוב ווילובי
בוב ווילובי
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

:לשתף את הפוסט