טופס 630

פוסטים אחרונים
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit eiusmod tempor ncididunt ut labore et dolore magna

למה הנשיא קלינטון דחה הזמנה לתה עם המלכה אליזבט

ב-26 במאי 1997, יצא הנשיא קלינטון למסע בזק בן ארבעה ימים בצרפת, הולנד ואנגליה. המסע הורכב משלושה חלקים שונים בשלוש מדינות שונות

בפריז הוא פגש את הנשיא הרוסי ילצין וביחד הם חתמו על האמנה המשותפת נאט”ו-רוסיה. האמנה התוותה את המחויבות המשותפת של נאט”ו ורוסיה לדמוקרטיה ולשלטון החוק, וכיבודן לריבונותן של כל המדינות, תוך הימנעות מאיום להשתמש בכוח זה נגד זה או כל מדינה אחרת תוך הפרה של ההסכמי האו”ם.  היא גם הובילה למועצת נאט”ו-רוסיה שהיוותה פורום להתייעצות הדדית שהתמקד בתחומים לשיתוף פעולה בנושא שמירת שלום ומניעת סכסוכים.

נשיא ארה’ב ביל קלינטון לוחץ יד למקבילו הרוסי בוריס ילצין כשנשיא צרפת ז’אק שיראק מביט, במהלך טקס החתימה על חוק ייסוד נאט”ו-רוסיה בפריז ב-27 במאי 1997

.

לאחר מכן הוא טס להולנד לטקס לציון יום השנה ה-50 לתכנית מרשל – התוכנית לשיקום אירופה לאחר מלחמת העולם השנייה.

נשיא ארה’ב ביל קלינטון בטקס ברוטרדם בחגיגות לציון 50 שנה לתוכנית מרשל, מאי 1997

לאחר מכן הוא טס ליומיים באנגליה. הוא כבר ביקר רשמית באנגליה קודם לכן כמובן, וזה היה ביקורו הרשמי הראשון של הנשיא קלינטון לאחר בחירתו של ראש הממשלה החדש טוני בלייר.

שורה של נושאים עמדו בראש סדר היום שלהם, כולל המצב הנפיץ בצפון אירלנד, נסיגת כוחות שמירת השלום של נאט”ו מבוסניה ומסירת הונג קונג (שבזמנו עדיין הייתה תחת שלטון בריטי) לידי סין.

ביל והילרי קלינטון מצטלמים עם טוני ושרי בלייר מחוץ למעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב דאונינג 10 ב-1997

 

ב-2021 שוחררו על ידי הארכיון הלאומי הבריטי מסמכים נוספים מאותו ביקור, כולל האנקדוטה הבאה:

מזכרים רשמיים מהארמון בשבוע שלפני הגעתם של בני הזוג קלינטון ציינו כי המלכה הזמינה את הנשיא – עם או בלי מר בלייר ונשותיהם לתה בשעה 17:00 בארמון. התשובה שהתקבלה מצוות הנשיא הייתה מפתיעה ומעליבה כאחד: האמריקנים אמרו שהנשיא וגברת קלינטון אסירי תודה על הזמנתה של המלכה לתה בארמון, אך הם מעוניינים לסרב בנימוס.

צוותו של הנשיא ציין שהנשיא אמר שהוא ‘רוצה להיות תייר’ וגם הביע עניין בביקור בפארק בריטי, בשופינג חנויות ובמסעדה עם אוכל הודי, ושהוא מקווה שראש ממשלת בריטניה יתלווה אליו בטיול.

פיליפ ברטון, המזכיר הפרטי של ראש ממשלת בריטניה כתב לבלייר “אני מציע שאתה ושרי תצטרפו אליהם לארוחת ערב מוקדמת במסעדה אי שם במערב לונדון – אולי הודי (קלינטון ביקש לנסות אוכל הודי)”.

וכך, במקום תה על המלכה, שני הזוגות הסתובבו בלונדון ובלייר שימש כמדריך התיירים של הזוג קלינטון.

השירות החשאי לא מצא מסעדה הודית שעונה על סדרי הבטיחות, והמסעדה שנבחרה לרביעייה הייתה מסעדה צרפתית בשם Le Pont de la Tour, בגשר לונדון.

ביל קלינטון ורעייתו הילרי עם טוני בלייר וורעייתו שרי בארוחת ערב במסעדת Le Pont de la Tour בלונדון

החשבון הכולל היה כ-300 פאונד, כולל דמי שירות של 12.5%.

ראש הממשלה בלייר כתב למסעדה והודה לצוות על האוכל המעולה ‘האווירה הרגועה הייתה בדיוק מה שהיינו צריכים’, אמר.

 

:לשתף את הפוסט