טופס 630

פוסטים אחרונים
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit eiusmod tempor ncididunt ut labore et dolore magna

מוצר זה נוסה על בעלי חיים

חלק ניכר מהפרסומות הישנות רבות שאני מביא כאן לבלוג  מדגישות את האבסורד בין מה שהיה פעם נכון ונחשב לבריא, לעומת אותו דבר בדיוק שהיום נחשב למוקצה מחמת מיאוס ולא בריא בעליל. עשרות השנים הבודדות שחלפו מאז פירסומן מדגיש את השינויים הכל כך בולטים שעברנו מבחינת התפיסה של מה נכון או לא נכון. בין הפרסומות הללו ניתן למצוא את התרופה שהופכת ילדים לחזירים שמנים, והמלצות הרופאים על עישון.

ניתקלתי בפרסומת הבאה ברשת, וגם היא מדגימה את המרחק שעברנו בחמישים השנים האחרונות. השמפו המוצג בפרסומת, שמפו נגד קשקשים, מוכיח את יעילותו בדרך שהיום מזעזעת את כל שוחרי איכות הסביבה וזכויות בעלי החיים (הסבר בהמשך, מתחת לתמונה).

פרסומת לשמפו, 1956
פרסומת לשמפו, 1956

בחלקה הימני התחתון של הפרסומת, היצרן מתאר איך היא נבדקה: ארנבים הודבקו בקשקשים, ולאחר מכן חפפו להם רק צד אחד של הפרווה בשמפו, בעוד הצד השני נותר לא מטופל. לטענת הפרסומת, תוך שבועיים הצד המטופל היה חופשי מקשקשים, בעוד שהצד השני נותר מלא בהם.

יצרני הקוסמטיקה ממשיכים גם היום לבצע ניסויים על בעלי חיים לצערנו הרב. חלקם, אותם אלה שלא עושים זאת, מתהדרים בתו איכות סביבתי לפיו המוצר שלהם יוצר ללא ניסויים בבעלי חיים, בעוד שהשאר משתדלים להצניע כמיטב יכולתם את אופי וכמות הניסויים שהם מבצעים. מודעה שבה היצרן מציין במפורש שהוא בודק את מוצרי הקוסמטיקה שלו על בעלי חיים ניראית כה אכזרית, מוזרה ואנאכרוניסטית, עד כדי כך שקשה להאמין שלפני כמה עשרות שנים זו הייתה הדרך לפרסם מוצר.

תיאור הניסוי שבוצע על ארנבים, פרסומת לשמפו נגד קשקשים, 1956
תיאור הניסוי שבוצע על ארנבים, פרסומת לשמפו נגד קשקשים, 1956

 

:לשתף את הפוסט